گردان ابوالفضل(ع)، حافظ زینبیه(س)

دانلود تقویم 1394 با پس زمینه گل و طبیعت زیبا برای دسکتاپ کامپیوتر

تاریخ درج مطلب: 4 / 3 / 1392

گردان حضرت ابوالفضل ـ حضرت زینب(س)

گردان «ابوالفضل العباس» نیروی نظامی شیعی است که هفت ماه پیش با هدف حمایت و محافظت از مرقد و بارگاه حضرت زینب(س) در جنوب دمشق پس از تهدیدات عناصر جهادی تکفیری جبهه النصره مبنی بر انهدام و تخریب این بارگاه مطهر تاسیس شد.
آنگونه که اظهار شده است، تمام رزمندگان این گردان یا از اتباع عراقی هستند که به نظر می‌رسد منتسب به «جریان صدر» هستند یا از اتباع لبنانی و منتسب به عضویت در حزب الله هستند و یا اینکه از اتباع عراقی ریف دمشق در جنوب هستند که در سال 2006 پس از خشونت‌های طایفه‌ای و مذهبی مهاجرت کرده و راهی سوریه شده‌اند تا در این کشور اقامت کنند که گروه سوم اکثریت را در گردان «ابوالفضل العباس» تشکیل می‌دهند.
با این حال منابع آگاه شیعی در این خصوص اظهار می‌کنند که سه گروه با انتشار اطلاعیه‌ها و فرم‌های ثبت نام اقدام به عضوگیری در گردان «ابوالفضل العباس» کردند که گروه «الیوم الموعود» وابسته به «جریان صدر» به رهبری «مقتدى صدر» و گروه «عصائب اهل الحق» (گروه‌های اهل حق) به رهبری «شیخ قیس خزعلی» وابسته به «جیش المهدی» (سپاه المهدی) یکی از روحانیون عراقی جدا شده از این سپاه و ائتلاف کننده با دولت «نوری المالکی»، نخست وزیر عراق و گروه «کتائب حزب الله» (گردان‌های حزب الله) را در برمی‌گیرد که تشکیل دهنده «جیش المختار» (سپاه برگزیده) به رهبری یک روحانی شیعی به نام «واثق البطاط» است که مقام رهبری در ایران را به عنوان «ولی امر المسلمین» به رسمیت می‌شناسد.

اهداف اعلام شده از تشکیل گردان «ابوالفضل العباس»
فیلم منتشره از گردان «ابوالفضل العباس» در سایت‌ها مختلف اینترنتی افرادی را نشان می‌دهند که با پوشاندن چهره‌های خود بیانیه تاسیس و شکل گیری این گردان را با هدف حمایت و محافظت از بارگاه حضرت زینب(س) در برابر تروریست‌های وابسته به گروه «ارتش آزاد سوریه» و گروه تکفیری جهادی «جبهه النصره» قرائت می‌کنند. این درحالی است که گروه‌های تروریستی فعال در سوریه در هشتم ژوئن سال گذشته میلادی در حمله‌ای جدی و خطرناک تلاش داشتند تا با یک کامیون بمبگذاری شده حرم مطهر حضرت زینب(س) را منفجر کنند، اما این کامیون بمبگذاری شده پیش از ورود به ترمینال خودروهای نزدیک به حرم مطهر منفجر می‌شود و این عملیات انتحاری ناکام می‌ماند.
شیخ قاسم الطایی، یکی از مراجع دینی عراق درباره گردان‌ ابوالفضل العباس جهت دفاع از مرقد حضرت زینب(س) می‌گوید که ایده تشکیل این گردان در نجف اشرف و توسط گروهی از جوانان این شهر شکل گرفت که درباره تشکیل گردان‌ ابوالفضل العباس از مراجع عظام کسب اجازه کرده بودند که به آنها اجازه این امر داده شد، چون این قضیه، موضوعی بسیار مهم و اساسی برای ما شیعیان به شمار می‌آید.
این مرجع دینی عراق در ادامه تاکید کرد که مراجع دینی عراق به این جهت با تشکیل گردان‌ ابوالفضل العباس موافقت کردند، چون نمی‌خواستند که فاجعه بمبگذاری گنبد امامین عسکریین بار دیگر و این بار در سوریه و درباره بارگاه مطهر حضرت زینب(س) تکرار شود و تشکیل گردان‌ ابوالفضل العباس برای دفاع از بارگاه این بانوی بزرگوار را امری بسیار ضروری برای حفظ صلح و امنیت در عراق و سوریه به شمار می‌آوریم.
درباره توجه و اهتمام جوانان شیعی عراق جهت پیوستن به گردان‌ ابوالفضل العباس، شیخ قاسم الطایی می‌گوید که بسیاری از جوانان مومن و متدین پس از دیدارهای اخیرشان از سوریه و مشاهده اوضاع در آنجا بسیار متأثر شده و خواستار پیوستن به این گردان جهت ادای وظیفه خود در خصوص محافظت از بارگاه‌ها و اماکن مقدس و مذهبی موجود در سوریه شدند که در معرض تهدید نابودی و انهدام از سوی گروه‌های جهادی و تکفیری قرار دارند و پیوستن به گردان‌ ابوالفضل العباس را خدمت به اهل بیت علیهم السلام و نشانه ارادت خود به آنها می‌دانند.
منابع نزدیک به گردان‌ ابوالفضل العباس اظهار می‌کنند که گردان‌ ابوالفضل العباس پس از شکل‌گیری به گروه‌های مسلح کوچکی تقسیم شد که بر هریک از آنها نام یکی از ائمه اطهار علیهم السلام گذاشته شده و به طور اساسی اعضای آن را شیعیان عراق و لبنان و سوریه تشکیل می‌دهند. اعضای این گردان تاکید می‌کنند که اجازه نخواهد داد که حضرت «زینب کبری»(س) بار دیگر به اسارت برده شود و با کسانی که چنین قصد و نیتی دارند، تا پای جان مبارزه خواهند کرد. تاکنون تعدادی از اعضاء این گردان، در دفاع از این مرقد شریف در برابر حملات گروه‌های تروریستی کشته شده‌اند.

(برگرفته و تلخیص از: تسنیم نیوز)

 


 


منتظر پیام ها و نظرات شما عزیزان هستم؛ با تشکر ـ ع. دشتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط با این مطلب: از گوشه و کنار جهان، ،
:: برچسب‌ها: گردان حضرت ابوالفضل(ع), مرقد حضرت زینب(س), سوریه,

بنده نه ادیبم، نه سیاستمدار، نه اقتصاددانم و نه هیچ چیز دیگر! سوژه های خود را از منابع مختلف گلچین می کنم، به امید آن که سهمی هرچند اندک در پُر کردن اوقات گرانبهای شما عزیزان داشته باشم. امیدوارم بنده را از نظرات مفید خود محروم نسازید!