خطر افشای رمز در گوشی های لمسی

دانلود تقویم 1394 با پس زمینه گل و طبیعت زیبا برای دسکتاپ کامپیوتر

تاریخ درج مطلب: 30 / 5 / 1392

گوشی تلفن همراه لمسی ـ رمز عبور

محققان امنیتی به كاربران گوشی های لمسی در مورد افشای اطلاعات هشدار دادند. محققان دانشگاه پنسیلوانیا با تحقیق بر روی گوشی های Google Nexus one و HTC G۱ كه هر دو از یك سیستم بازگشایی كلمه عبور یكسان استفاده می كنند، دریافتند كه این گوشی ها می توانند رمز عبور كاربران خود را در اختیار هكرها قرار دهند. این گوشی ها از سیستمی برای رمزگشایی استفاده می كنند كه در آن باید كاربر آیتم های خاصی را طبق یك الگو مرتب كند.
محققان با بررسی این گوشی ها دریافتند كه اثر حركت انگشتان حتی بعد از پاك كردن گوشی بر روی آن باقی می ماند. آنها با استفاده از دوربین معمولی و در نور طبیعی از گوشی ها مذكور عكس گرفتند و سپس با كمی ویرایش عكس های مذكور با نرم افزارهایی كه امروزه در اكثر رایانه های خانگی وجود دارد، توانستند در ۹۰ درصد موارد با زیاد كردن كنتراست عكس، رمز عبور را شناسایی كنند.
علت این امر كم بودن تعداد آیتم هایی است كه باید محل آنها تغییر كند. به همین دلیل به كاربران توصیه می شود، آیتم ها را در بیش از یك جهت برای قرار دادن در محل خود حركت دهند، این كار احتمال شكسته شدن رمز عبور آنها را كاهش می دهد.

(به نقل از: iusnews.ir)

 


 


منتظر پیام ها و نظرات شما عزیزان هستم؛ با تشکر ـ ع. دشتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط با این مطلب: تلفن همراه، ،
:: برچسب‌ها: تلفن همراه, گوشی لمسی, رمز عبور, امنیت,

بنده نه ادیبم، نه سیاستمدار، نه اقتصاددانم و نه هیچ چیز دیگر! سوژه های خود را از منابع مختلف گلچین می کنم، به امید آن که سهمی هرچند اندک در پُر کردن اوقات گرانبهای شما عزیزان داشته باشم. امیدوارم بنده را از نظرات مفید خود محروم نسازید!