نجات گوشی در آب افتاده

دانلود تقویم 1394 با پس زمینه گل و طبیعت زیبا برای دسکتاپ کامپیوتر

تاریخ درج مطلب: 30 / 5 / 1392

افتادن گوشی تلفن همراه در آب ـ راههای نجات گوشی در آب افتاده

1- گوشی خود را با سرعت از آب خارج نمایید. یو اس بی، جای هندزفری و جای شارژ موبایلتان فقط چند لحظه وقت می خواهند تا آب را وارد گوشی شما کنند. به محض خارج کردن گوشی از آب گوشی خود را خاموش نمایید.
2- نمک، حالت خورندگی بالایی برای قطعات الکترونیکی دارد بنابراین اگر گوشی شما در آب نمک افتاده، دیگر یک ذره بیشتر خیس شدن برایش فرقی نمی‌کند، آن را داخل آب تمیز بیاندازید و کمی حرکت بدهید تا نمک خارج شود.
3- در صورتی که گوشی شما به شارژر و برق متصل است ابتدا برق آن را قطع نمایید. سپس گوشی را از شارژ خارج کنید. سرعت عمل تمام چیزی است که شما به آن نیاز دارید و سرعت عمل شماست که تعیین می کند گوشی شما چقدر شانس زنده ماندن دارد.
4- درب پشت گوشی، سیم کارت، باطری و تمامی لوازم جانبی گوشی از جمله مموری کارت، کاور، پوشش محافظ و… را خارج نمایید.
5- گوشی خود را با یک دستمال نرم یا حوله خشک نمایید. حتی اگر یک قطره آب هم داخل گوشی جا بماند ممکن است باعث خرابی گوشی شما شود.
6- تلفن همراه خود را بیش از حد تکان ندهید و نتکانید، این کار باعث آب رفتن در قسمت هایی میشود که آب در آنها نفوذ نکرده است. خیلی با دقت به خشک کردن گوشی بپردازید.
7- از یک مکنده برای خشک کردن اسفاده کنید. مکنده می تواند همان جارو برقی شما باشد. ۱۰ تا ۲۰ دقیقه این کار را انجام دهید. برخی اوقات برخی گوشی ها به ۳۰ دقیقه مکش نیاز دارند. زیاد جارو برقی رو به گوشی نزدیک نکنید. این امر باعث اختلالات الکترونیکی در موبایل شما می شود که به مراتب از آب خطرناک تر است.
8- از سشوار برای خشک کردن گوشی استفاده نکنید.
9- گوشی خود را داخل یک ظرف برنج خشک بیاندازید. برنج الباقی رطوبت گوشی را به خودش جذب می کند.

استفاده از برنج برای خشک کردن تلفن همراه
10- موبایل خود را روی یک دستمال حوله ای قرار دهید. ۲ تا ۴ ساعت گوشی خود را روی دستمال نگهداری نمایید.
11- پس از ۲۴ ساعت میتوانید گوشی خود را تست نمایید و آن را روشن نمایید. اگر گوشی شما روشن نم یشود آن را به شارژر وصل نمایید. اگر روشن شد شما فقط به یک باطری نو نیاز دارید.
تمامی راه‌هایی که در اینجا ذکر شد از منابع مختلف موجود در اینترنت جمع‌آوری شده و هیچکدام از این راه‌ها را خودم تست نکرده ام! بنابراین اگر گوشی شما در آب افتاد، لطفا با احتیاط عمل کنید چون مسئولیتش گردن خودتان خواهد بود هرچند، کار دیگری از دست شما بر نمی آید و حداقل با اقدامات فوق، ممکن است درصدی احتمال نجات گوشی شما بالاتر برود!

(به نقل از: iusnews.ir)

 


 

 


منتظر پیام ها و نظرات شما عزیزان هستم؛ با تشکر ـ ع. دشتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط با این مطلب: تلفن همراه، ،
:: برچسب‌ها: تلفن همراه, نجات گوشی در آب افتاده,

بنده نه ادیبم، نه سیاستمدار، نه اقتصاددانم و نه هیچ چیز دیگر! سوژه های خود را از منابع مختلف گلچین می کنم، به امید آن که سهمی هرچند اندک در پُر کردن اوقات گرانبهای شما عزیزان داشته باشم. امیدوارم بنده را از نظرات مفید خود محروم نسازید!