صدمات چشمی ناشی از تلفن همراه

دانلود تقویم 1394 با پس زمینه گل و طبیعت زیبا برای دسکتاپ کامپیوتر

تاریخ درج مطلب: 3 / 6 / 1392

آسیب های چشمی ناشی از استفاده از موبایل

مردم اغلب هنگام استفاده از تلفن همراهشان، آن را بیش از اندازه به چشمان خود نزدیک می‌کنند و این اتفاق در دراز مدت منجر به نزدیک بینی خواهد شد.
آیا شما هم طی چند سال گذشته دچار دوبینی شده‌اید؟ آیا هنگام مشاهده نمایشگر تلفن‌ همراه آن را به چشم خود بسیار نزدیک می‌کنید و برای مطالعه کتاب‌ها نیز با چنین مشکلی مواجه هستید؟ پزشکان در جریان بررسی جدید خود به این نتیجه رسیده‌اند که تلفن‌های همراه این اتفاق را موجب شده‌اند.
متخصصان و جراحان چشم به مردم توصیه می کنند که در هنگام استفاده از تلفن همراه، آن را در فاصله منطقی از چشمان خود نگه دارند و به این صورت، روی کلمات و اطلاعات موجود در آن تمرکز کنند. آنان بر این باورند که استفاده از تلفن‌های همراه طی چند سال اخیر باعث ضعیف‌تر شدن چشم مردم و افزایش دوبینی در آن‌ها شده است.
از زمانی که نخستین تلفن‌های همراه در اختیار انگلیسی‌‌ها قرار گرفت تعداد آن‌هایی که به اختلالات بینایی مبتلا شده‌اند ۳۵ درصد افزایش یافت.
کارشناسان بر این باورند که مردم در جریان استفاده از تلفن همراه این دستگاه را نسبت به کتاب‌ها و روزنامه‌ها بیش از اندازه به چشمان خود نزدیک می‌کنند. این اتفاق باعث می‌شود تا ژن‌های نزدیک‌بینی بیش از گذشته در افراد فعال بماند.

(به نقل از: iusnews.ir)

 


 


منتظر پیام ها و نظرات شما عزیزان هستم؛ با تشکر ـ ع. دشتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط با این مطلب: تلفن همراه، سلامت، ،
:: برچسب‌ها: موبایل, اختلالات بینایی, نزدیک بینی,

بنده نه ادیبم، نه سیاستمدار، نه اقتصاددانم و نه هیچ چیز دیگر! سوژه های خود را از منابع مختلف گلچین می کنم، به امید آن که سهمی هرچند اندک در پُر کردن اوقات گرانبهای شما عزیزان داشته باشم. امیدوارم بنده را از نظرات مفید خود محروم نسازید!