نبرد اعمال نیک و بد در عالم برزخ

دانلود تقویم 1394 با پس زمینه گل و طبیعت زیبا برای دسکتاپ کامپیوتر

تاریخ درج مطلب: 14 / 6 / 1392

عالم برزخ ـ شیخ بهائی ـ اعمال نیک و بد

«شیخ بهائى» دانشمند بزرگ شیعه که از اوتاد اهل معرفت و بصیرت بود، واقعه عجیب زیر را از گورستانی در شهر اصفهان روایت می کند:
جماعتى از مردم جنازه ای را در گوشه اى از این گورستان دفن کردند. پس از چند ساعت که گذشت و همه از قبرستان خارج شدند، بوى بسیار خوش و معطرى به مشام من خورد که با عطرهاى دنیا قابل قیاس نبود، بسیار تعجب کردم که این بوى عطر از کجاست؟
به اطراف نگاه کردم، یکباره جوان زیبا رویى را دیدم که به سمت آن قبر مى رفت، کم کم از نطرم محو شد، طولى نکشید که بوى متعفن و بدى به مشام من رسید که از هر بوى گندى در دنیا بدتر بود، باز متعجب شدم به اطراف نگاه کردم، سگى را دیدم که به سوى همان قبر مى رفت و سپس ناپدید شد.
همین طور به حالت تعجب ایستاده بودم که ناگهان همان جوان زیبا از طرف آن قبر بازگشت، ولى بسیار زخمی و زشت شده بود.
به خودم جرأت دادم که به سوى او بروم و سؤال کنم. به کنارش رفتم و گفتم: حقیقت را براى من روشن کن.
گفت: من عمل صالح این میّتى بودم که اکنون شما شاهد دفن او بودید و من در کنارش باید مى بودم که ناگهان سگى وارد قبرش شد که همان اعمال زشت و ناشایست او بود و چون گناهان او بیشتر از اعمال صالح او بود، بنابراین آن سگ به من حمله کرد و مرا از قبر بیرون انداخت و اکنون همان سگ با او همنشین است.
شیخ بهائى مى افزاید: این نوع از مکاشفات، صحیح است؛ چون به عقیده ما اعمال انسان در عالم قبر و برزخ تجسم پیدا مى کند و به اشکال متناسب با اعمال تبدیل مى شود. اگر اعمال صالح باشد، به اشکال زیبا جلوه مى کند و ظاهر مى شود و اگر اعمال ناپسند در انسان جمع شده باشد، به اشکال زشت ظاهر مى شود.

(به نقل از: abna.ir)

حدیث: همانا قبر، باغی از باغ های بهشت یا گودالی از گودال های جهنم است 


 


منتظر پیام ها و نظرات شما عزیزان هستم؛ با تشکر ـ ع. دشتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط با این مطلب: نکات اخلاقی، ،
:: برچسب‌ها: شیخ بهائی, اعمال نیک و بد, برزخ, مکاشفه,

بنده نه ادیبم، نه سیاستمدار، نه اقتصاددانم و نه هیچ چیز دیگر! سوژه های خود را از منابع مختلف گلچین می کنم، به امید آن که سهمی هرچند اندک در پُر کردن اوقات گرانبهای شما عزیزان داشته باشم. امیدوارم بنده را از نظرات مفید خود محروم نسازید!