فطرس که بود؟

دانلود تقویم 1394 با پس زمینه گل و طبیعت زیبا برای دسکتاپ کامپیوتر

تاریخ درج مطلب: 16 / 8 / 1392

داستان فطرس

هنگامي که جبرئيل براي عرض تهنيت و شادباش به مناسبت تولد امام حسين عليه‏ السلام، محضر پیامبر صلی الله علیه و آله آمد، در بين راه فرشته‏ اي را ديد که ناله و فرياد مي‏ کند. جبرئيل نزديک آن ملک که فطرس نام داشت، آمد و از او پرسيد: اي فطرس! چرا اين طور مي نالي؟
فطرس گفت: اي جبرئيل! حق تعالي مرا به کاري امر کرد، ولي من سرپيچي کردم و اين طور پر و بالم سوخت. فطرس از جبرئيل پرسید: شما کجا مي‏ روي؟ جبرئيل گفت: خدمت رسول خدا صلي الله عليه و آله مي‏ روم.
فطرس ناله‏ اي کرد و گفت: اگر امکان دارد مرا هم با خود ببر تا شايد آن حضرت در حق من دعا کند تا پر و بالم به حالت اول بازگردد. جبرئيل و فطرس خدمت آن حضرت رسيدند. در آن لحظه امام حسين عليه‏ السلام در کنار پيامبر صلي الله عليه و آله بود. پس از بیان شرح حال توسط فطرس، حضرت فرمودند: اي فطرس! جلو بيا و خود را بر بدن حسين بمال! فطرس نيز بدن خود را به بدن امام حسين عليه‏ السلام ماليد و در همان لحظه پر و بال فطرس باز شد و پرواز کرد و به مقام و مکان خود مراجعت کرد!

... واقعه کربلا پيش آمد و امام حسين عليه‏ السلام در سرزمين کربلا به شهادت رسيدند. فطرس از این واقعه اطلاع یافت و محضر پروردگار عرض کرد: الهي! کاش من خبردار مي‏ شدم و با دوستان خود مي‏ آمدم و با دشمنان امام حسين مي‏ جنگيدم! ندا آمد که با هفتاد هزار فرشته ای که تابع تو هستند، برويد و بر سر قبر مطهر آن حضرت تا قیام قیامت عزاداری کنيد.

فطرس نیز با دوستان خود در سرزمين کربلا فرود آمدند و به اطاعت امر خداوند مشغول شدند!

(منبع: yjc.ir)

 


 


منتظر پیام ها و نظرات شما عزیزان هستم؛ با تشکر ـ ع. دشتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط با این مطلب: وقایع تاریخی، ،
:: برچسب‌ها: امام حسین, جبرئیل, فطرس,

بنده نه ادیبم، نه سیاستمدار، نه اقتصاددانم و نه هیچ چیز دیگر! سوژه های خود را از منابع مختلف گلچین می کنم، به امید آن که سهمی هرچند اندک در پُر کردن اوقات گرانبهای شما عزیزان داشته باشم. امیدوارم بنده را از نظرات مفید خود محروم نسازید!