هدیه امام حسین(ع) به امیرکبیر

دانلود تقویم 1394 با پس زمینه گل و طبیعت زیبا برای دسکتاپ کامپیوتر

تاریخ درج مطلب: 29 / 8 / 1392

هدیه امام حسین علیه السلام به امیرکبیر

ای کاش تاریخ برخی لحظات متوقف می‌شد تا بسیاری از وقایع ناگوار تاریخی اتفاق نمی‌افتد که یکی از این وقایع که آرزوی هر ایرانی است، توقف تاریخ در مورد عزل امیرکبیر و سرانجام قتل اوست، که هنوز منتظر نمانیم که امیر از گرمابه به سلامت بیرون آید. اما امیر، خونین از دنیا رفت تا بعد‌ها در خواب بزرگ مردی دیگر آیت‌الله محمدعلی اراکی (رحمه الله علیه) قصه آخرتش را بازگو کند.
آیت‌الله در خواب امیرکبیر را دیده که جایگاه رفیعی در عالم برزخ داشته است، سبب آن را می‌پرسد و امیر با اشک چنین پاسخ می‌دهد: «آنگاه که رگ دو دستم را در حمام فین کاشان زدند، چون خون از بدنم می‌رفت تشنگی بر من غلبه کرد. سر چرخاندم تا بگویم قدری آبم دهید؛ ناگهان به خود گفتم میرزا تقی خان! دو تا رگ بریدند این همه تشنگی! پس چه کشید پسر فاطمه؟ او که از سر تا به پایش زخم شمشیر و نیزه و تیر بود! از عطش حسین حیا کردم، لب به آب خواستن باز نکردم و اشک در دیدگانم جمع شد آن لحظه که صورتم بر خاک گذاشتند، امام حسین (علیه السلام) آمد و گفت: به یاد تشنگی ما ادب کردی و اشک ریختی؛ آب ننوشیدی! این هدیه ما در برزخ، باشد تا در قیامت جبران کنیم.»

(برگرفته از: mashreghnews.ir)

 


 


منتظر پیام ها و نظرات شما عزیزان هستم؛ با تشکر ـ ع. دشتی

نظرات شما عزیزان:

دوست
ساعت13:02---2 آذر 1392
حکایت زیبایی بود

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط با این مطلب: وقایع تاریخی، نکات اخلاقی، ،
:: برچسب‌ها: امام حسین, امیرکبیر, آیه الله اراکی,

بنده نه ادیبم، نه سیاستمدار، نه اقتصاددانم و نه هیچ چیز دیگر! سوژه های خود را از منابع مختلف گلچین می کنم، به امید آن که سهمی هرچند اندک در پُر کردن اوقات گرانبهای شما عزیزان داشته باشم. امیدوارم بنده را از نظرات مفید خود محروم نسازید!