این افراد منتظر فشار قبر باشند

دانلود تقویم 1394 با پس زمینه گل و طبیعت زیبا برای دسکتاپ کامپیوتر

تاریخ درج مطلب: 3 / 9 / 1392

وقتي که خبر رحلت سعدبن­ معاذ را به پيامبر دادند، آن حضرت به سرعت با پاي پياده و برهنه به سوي جنازه سعد شتافتند در حالي که در بين راه، عبا از دوش مبارکشان افتاد و حضرت اعتنايي نکردند.
به هنگام تشييع جنازه سعد ديدند که رسول خدا(ص) در پشت تابوت، سمت راست تابوت، جلوي تابوت و سمت چپ تابوت حرکت مي ­کنند. پرسيدند: «يا رسول الله، اين چه حالي است که از شما مي­ بينيم؟!» فرمودند: «به خدا، دستم در دست برادرم جبرائيل است که مرا دور تابوت سعد طواف مي­ دهد. اينک جبرائيل و ميکائيل به همراه هفتاد هزار ملک در تشييع جنازه سعد شرکت کرده­ اند.»
پيامبر اکرم(ص) با دست مبارک خويش، بدن مطهر سعد را درون قبر گذاشت و براي او از خداوند طلب مغفرت فرمود. مادر سعد وقتي اين صحنه را ديد، خطاب به فرزندش سعد گفت: «فرزندم، بهشت گواراي وجودت باد!» پيامبر با شنيدن اين جمله، چهره درهم کشيد و با ناراحتي و عتاب فرمود: «درباره امر پروردگار اين­گونه با قاطعيت سخن مگو! همينک قبر، چنان فشاري بر فرزندت سعد وارد ساخت که شيري که در دوران کودکي از تو نوشيده بود، از سر انگشتانش خارج شد.»
همه مات و مبهوت مانده بودند، آخر چرا؟ کسي که هفتاد هزار ملک به تشييع جنازه­ اش آمده ­اند و پيامبر با دست خويش او را دفن کرده و برايش طلب مغفرت فرموده­ اند، چرا بايد چنين فشار قبري داشته باشد؟ حضرت در پاسخ فرمودند: «آري، براي آن که اخلاقش با اهل و عيالش اندکي بد بوده است.»
ممکن است اين سوال مطرح شود که آيا شرکت هفتاد هزار ملک در تشييع جنازۀ سعد و طلب مغفرت پيامبر براي او براي برداشته شدن فشار قبر از وي سودي نبخشيد؟! جواب اين است که «بد اخلاقي»، حق الناس به گردن انسان مي ­اندازد. طلب مغفرت ملائکة الله و پيامبر، باعث بخشيده شدن حق الله مي شود. اما در مورد حق الناس، بايد صاحب حق بگذرد تا خدا هم بگذرد. خداوند از حق خويش خيلي زود مي­ گذرد، چرا که سريع الرِّضاست، اما گذشتن از حق مردم را به گذشتن صاحب حق واگذار فرموده است. سعد بن معاذ با بد اخلاقي خانوادگي­ اش، حق همسر و فرزندان خويش را ضايع کرده است و تا ايشان از او به طور کامل راضي نشوند و او را حلال ننمايند، خدا هم از او نمي­ گذرد.
بدين­ سان رعايت «اخلاق خانوادگي» به طور کامل در کانون خانواده از سوي تمام اعضاي خانواده ضرورت مي­ يابد؛ چراکه خداوند قادر قهار، کوچک­ترين بد اخلاقي را در اين «محبوب­ترين کانون» برنمي­ تابد و بدون عقاب نمي­ گذارد، هرچند که به مقام سعد بن معاذ نيز نايل گشته باشيم. يعني اگر بازوي ولايت و امام زمانت نيز شده باشي، ولی در اخلاق خانوادگي ات نقصي باشد، به همان ميزان بايد حساب پس بدهي و عقاب متحمل شوي!

این افراد منتظر فشار قبر باشند

(برگرفته از: aghigh.ir)

 

 


 


منتظر پیام ها و نظرات شما عزیزان هستم؛ با تشکر ـ ع. دشتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط با این مطلب: نکات اخلاقی، ،
:: برچسب‌ها: اخلاق در خانواده, فشار قبر, رسول خدا(ص),

بنده نه ادیبم، نه سیاستمدار، نه اقتصاددانم و نه هیچ چیز دیگر! سوژه های خود را از منابع مختلف گلچین می کنم، به امید آن که سهمی هرچند اندک در پُر کردن اوقات گرانبهای شما عزیزان داشته باشم. امیدوارم بنده را از نظرات مفید خود محروم نسازید!