قفل کردن صفحه کلید رایانه

دانلود تقویم 1394 با پس زمینه گل و طبیعت زیبا برای دسکتاپ کامپیوتر

تاریخ درج مطلب: 5 / 9 / 1392

برای هرکسی ممکن است این موقعیت پیش آید که بخواهد لحظاتی از پشت رایانه خود بلند شود ولی نگران استفاده دیگران از رایانه خود باشد. در اینجا ترفند ساده را به شما معرفی می کنیم که می توانید بدون نیاز به هرگونه نرم افزاری، صفحه کلید خود را از کار بیندازید و اصطلاحا آن را قفل کنید. این کار، جزو ترفندهای جالب و پنهان در ویندوز است.
روش کار خیلی خیلی ساده و پیش پا افتاده است بگونه ای که به احتمال زیاد به عقل شخصی که می خواهد از رایانه شما فضولی کند، نرسد! برای این کار، بهتر است به صفحه دسکتاپ مراجعه کنید (البته در حالت نمایش برنامه های دیگر نیز می توانید این کار را انجام دهید). حال کلید Shift واقع شده در سمت راست صفحه کلید را ۸ ثانیه نگه دارید (این کار را نمی توانید با shift سمت چپ انجام دهید).
پنجره ای با پیغام زیر ظاهر می شود.

ترفند قفل کردن صفحه کلید بدون نرم افزار

در صورتی که روی دکمه Yes کلیک کنید، صفحه کلید شما (بجز کلید shift سمت راست) غیرفعال می شود.

برای فعال کردن مجدد صفحه کلید، کافی است دوباره کلید Shift واقع شده در سمت راست صفحه کلید را ۸ ثانیه نگه دارید! به همین سادگی!

(منبع: گویا آی تی)

 


 


منتظر پیام ها و نظرات شما عزیزان هستم؛ با تشکر ـ ع. دشتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط با این مطلب: رایانه، ،
:: برچسب‌ها: ترفند, قفل کردن صفحه کلید رایانه,

بنده نه ادیبم، نه سیاستمدار، نه اقتصاددانم و نه هیچ چیز دیگر! سوژه های خود را از منابع مختلف گلچین می کنم، به امید آن که سهمی هرچند اندک در پُر کردن اوقات گرانبهای شما عزیزان داشته باشم. امیدوارم بنده را از نظرات مفید خود محروم نسازید!