چپ دستها در معرض خطرند

دانلود تقویم 1394 با پس زمینه گل و طبیعت زیبا برای دسکتاپ کامپیوتر

تاریخ درج مطلب: 20 / 9 / 1392

چپ دستان در معرض خطر بیماریهای روانی و جسمی

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند که افراد چپ دست، به میزان بیشتری به نسبت افراد راست دست در خطر ابتلا به بیماری‌های روانی می‌باشند. همچنین براساس آمارها، این افراد بیشتر دچار جراحات و سوانح در طول عمر خود به نسبت راست دست‌ها می‌شوند.
دانشمندان تا پیش از این، علت چپ دستی را ژنتیکی می‌دانستند اما تحقیقات جدید نشان داده است که چپ دستی در اثر نوعی اختلال در توسعه رشد به وجود می‌آید. این اختلال که منجر به چپ دستی می‌شود، می‌تواند باعث مستعد شدن چپ دست‌ها به ابتلا به برخی بیماری‌های روانی مانند اسکیزوفرنی شود.
تحقیقات همچنین نشان می‌دهند که شرایط دشوار جنین در دوران بارداری مانند استرس و سوء تغذیه مادر، می‌تواند باعث به دنیا آمدن نوزاد چپ دست شود. همچنین مادرانی که در دوران بارداری سیگار استعمال می‌کنند، با درصد بالایی نوزاد چپ دست به دنیا می‌آورند. برتری دستی و اثر انگشت هردو در 18 هفتگی جنین به وجود می‌آید.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

 


 


منتظر پیام ها و نظرات شما عزیزان هستم؛ با تشکر ـ ع. دشتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط با این مطلب: سلامت، ،
:: برچسب‌ها: چپ دست, اختلال روانی, استرس, سوء تغذیه, اسکیزوفرنی,

بنده نه ادیبم، نه سیاستمدار، نه اقتصاددانم و نه هیچ چیز دیگر! سوژه های خود را از منابع مختلف گلچین می کنم، به امید آن که سهمی هرچند اندک در پُر کردن اوقات گرانبهای شما عزیزان داشته باشم. امیدوارم بنده را از نظرات مفید خود محروم نسازید!