ماجرای پنجره گنبد نبی(ص)

دانلود تقویم 1394 با پس زمینه گل و طبیعت زیبا برای دسکتاپ کامپیوتر

تاریخ درج مطلب: 5 / 11 / 1392

نقل شده است که:

در زمان خلافت عثمان خشکسالی شده بود. مردم به خانه عایشه (همسر پیامبر) رفتند تا از او بخواهند برای نزول باران دعا کند. عایشه گفت: «به قبر پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) متوسّل شوید و از پیامبر بخواهید برای شما طلب باران کند. روزنه ای را از سقفی که برای پیامبر ساخته اید، به سوی آسمان باز کنید تا آسمان با دیدن قبر پیامبر، ابرهای رحمت الهی را جذب و باران نازل کند.»
مردم این کار را کردند و باران هم بارید. مردم پنجره ای در جای آن روزنه ساختند و تا قرن نُهم رسم مردم این بود که هرگاه خشکسالی بود و مردم نماز استسقاء (طلب باران) می خواندند، این پنجره را باز می کردند و نتیجه خوبی هم می گرفتند. تا این که در دوران حکومت عثمانی، قبه خضراء ساخته شد و به خاطر ویژه بودن این روزنه، شکل و شمایلی هم به آن دادند. جالب است بدانید از زمانی که وهابیان در عربستان سرکار آمده اند، اجازه نمی دهند این پنجره هنگام نماز استسقاء باز شود!

ماجرای پنجره بالای گنبد سبز آرامگاه پیامبر (ص)

(منبع: خبرآنلاین)

 


 


منتظر پیام ها و نظرات شما عزیزان هستم؛ با تشکر ـ ع. دشتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط با این مطلب: وقایع تاریخی، ،
:: برچسب‌ها: قبه خضراء, مدینه منوره, استسقاء, عایشه,

بنده نه ادیبم، نه سیاستمدار، نه اقتصاددانم و نه هیچ چیز دیگر! سوژه های خود را از منابع مختلف گلچین می کنم، به امید آن که سهمی هرچند اندک در پُر کردن اوقات گرانبهای شما عزیزان داشته باشم. امیدوارم بنده را از نظرات مفید خود محروم نسازید!