راز لوگوی Apple چیست؟

دانلود تقویم 1394 با پس زمینه گل و طبیعت زیبا برای دسکتاپ کامپیوتر

تاریخ درج مطلب: 20 / 12 / 1392

واقعیت امر اینه که از هر ۱۰۰ ایرانی که یکی از محصولات اپل رو دارن به طور قطع ۹۹ نفر نمی دونن که چرا لوگوی اپل، یک سیب گاز زده است! داستان های زیادی درباره علت گاز زده بودن سیب اپل در سراسر نت نوشته شده که من به چندتا از اونا اشاره میکنم و در آخر دلیل واقعی گاز زده بودن سیب اپل رو عرض میکنم. در ضمن اگه یه نگاهی به اولین لوگوی شرکت اپل بندازین، متوجه میشید که این لوگو احتمالا بر اساس داستان سیب نیوتن ساخته شده است.

راز لوگوی شرکت Apple

داستان اول – مرگ پدر علم کامپیوتر
«الن تورینگ» به عنوان پدر علم محاسبهٔ نوین و علم کامپیوتر شناخته شده‌ و مهم‌ترین جایزهٔ علمی کامپیوتر به افتخار وی، جایزهٔ تورینگ نام گرفته‌ است. در سال ۱۹۵۲ به صورت اتفاقی همجنس‌گرایی وی کشف گردید. در آن سال‌ها همجنس‌گرایی در بریتانیا، جرم و بیماری روانی شناخته می‌شد. در دادگاه، طبق قانون مخیّر شد بین زندان و اختگی شیمیایی یکی را انتخاب کند که وی دومی را انتخاب کرد. تزریق مواد شیمیایی برای یک سال ادامه یافت و سرانجام جسد او را پیدا کردند که در اثر سم سیانید جان سپرده بود که ظاهرا بخاطر سیب نیم خوردهٔ سیانیدی بود. حالا عده زیادی بر این باورن که شرکت اپل، به رسم یادبود این دانشمند بزرگ که جامعه بشری رو متحول کرده، لوگوی سیب گاز زده رو انتخاب کرده!

داستان دوم – داستان آدم و حوا
داستان آدم و حوا رو هم که همه انسان های کره زمین می دونن. اما داستان آدم و حوا و میوه ممنوعه هم هیچ ربطی به دلیل شکل گرفتن لوگوی این شرکت ندارد!

امّا راز واقعی سیب گاز زده شرکت، از زبان طراح این لوگو
«راب جَنُف» (Rob Janoff) خالق این سیب سحرآمیز، دلیل دیگه ای رو در وب سایت رسمی خودش ذکر کرده که کاملا منطقی هم هست! به گفته وی، دلیل گاز زده بودن سیب شرکت اپل اینه که اگر به طرح کلی سیب دقت کنید، می بینید که ممکنه با میوه های دیگه خصوصا گیلاس اشتباه گرفته بشه! بنابراین اگه سیب رو گاز زده ترسیم کنیم، دیگه کاملا مشخص میشه که این یک سیبه نه گیلاس! مسئله مهم دیگه اینه که شما با دیدن یه سیب آبدار و قرمز، اولین چیزی که به ذهنتون میاد، اینه که یه گاز محکم به این میوه خوشمزه بزنین!

راز لوگوی شرکت Apple

(منبع: علم فردا)

 


 


منتظر پیام ها و نظرات شما عزیزان هستم؛ با تشکر ـ ع. دشتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط با این مطلب: اینترنت، ،
:: برچسب‌ها: اپل, لوگو, Apple,

بنده نه ادیبم، نه سیاستمدار، نه اقتصاددانم و نه هیچ چیز دیگر! سوژه های خود را از منابع مختلف گلچین می کنم، به امید آن که سهمی هرچند اندک در پُر کردن اوقات گرانبهای شما عزیزان داشته باشم. امیدوارم بنده را از نظرات مفید خود محروم نسازید!