باقیمانده های باغ فدک در مدینه

دانلود تقویم 1394 با پس زمینه گل و طبیعت زیبا برای دسکتاپ کامپیوتر

تاریخ درج مطلب: 24 / 12 / 1392

فدک، در نزدیکی منطقه خیبر قرار داشت و با توجه به موقعیت استراتژیک خود، نقطه اتکاء یهودیان حجاز به شمار می‌رفت. پس از آنکه سپاه اسلام، یهودیان را در «خیبر» و «وادی‌القری» و «تیما» شکست داد، برای پایان دادن به قدرت قوم یهود، سفیری نزد سران فدک فرستادند. سران فدک، صلح و تسلیم را بر جنگ ترجیح دادند و تعهد کردند که هر سال نیمی از محصولات فدک را در اختیار پیامبر(ص) قرار داده و از این به بعد زیر سلطه اسلام زندگی کنند.
فدک مملو از درختان نخل و چشمه‌های جوشان بود. زمین‌های حاصلخیزی داشت و از منابع مهم درآمد در منطقه حجاز محسوب می‌شد. ارزش درختان نخل این ناحیه در آن زمان با ارزش درختان نخل شهر کوفه در قرن هفتم برابر بود.
روایات فراوانی گواه آن است که پیامبر فدک را به دخترش حضرت زهرا (سلام الله علیها) بخشیده و این موضوع در کتاب‌های تفسیر و حدیث و تاریخ و کلام و لغت موجود است و تعداد این روایات و طرف و مصادر نقل آنها به حدی است که جای تردید باقی نمی‌گذارد.

پس از رحلت پیامبر(ص)، ابوبکر اعلام کرد که فدک، ملک شخصی نیست و آن را از حضرت زهرا(س) بازپس گرفت و به بیت المال انتقال داد.

باغ فدک در مدینه منوره

باغ فدک در مدینه منوره

باغ فدک در مدینه منوره

باغ فدک در مدینه منوره

باغ فدک در مدینه منوره

(منبع: tabnak.ir ـ sibtayn.com)

 


 


منتظر پیام ها و نظرات شما عزیزان هستم؛ با تشکر ـ ع. دشتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط با این مطلب: تصاویر ناب، وقایع تاریخی، ،
:: برچسب‌ها: حضرت زهرا, باغ فدک,

بنده نه ادیبم، نه سیاستمدار، نه اقتصاددانم و نه هیچ چیز دیگر! سوژه های خود را از منابع مختلف گلچین می کنم، به امید آن که سهمی هرچند اندک در پُر کردن اوقات گرانبهای شما عزیزان داشته باشم. امیدوارم بنده را از نظرات مفید خود محروم نسازید!