هزینه هر پیامک برای اپراتورها

دانلود تقویم 1394 با پس زمینه گل و طبیعت زیبا برای دسکتاپ کامپیوتر

تاریخ درج مطلب: 11 / 11 / 1391

شاید بارها این سوال برای شما پیش آمده باشد که شرکتهای تلفن همراه برای هر پیامک چقدر متحمل هزینه می شوند و هزینه تمام شده هر پیام چقدر است؟ برای این موضوع لازم است تا قدری با ساختار شبکه آشنا شویم.

به گزارش تلنا، سیستم سیگنالینگ شماره ۷ (SS۷) پروتکلی است که برای برقراری تماس و ارسال پیام کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد که شامل کانال دیتا و کانال سیگنالینگ است.
اپراتور برای کانال دیتا بر اساس میزان مصرف و استفاده هزینه متحمل می شود و برای کانال سیگنالینگ هزینه خطی و ثابت است. هنگامی که یک تماس بین دو نفر برقرار می شود یک خط اختصاصی برای این دو نفر تخصیص داده می شود و اپراتور هزینه ای ثابت را پرداخت می نماید که به طور معمول هزینه مکالمه بر اساس زمان اشغال بودن یک کانال محاسبه می شود. اما برای پیامک الزاماً این گونه نیست.
زمانی که اپراتور بتواند پیامک را با کانال سیگنالینگ ارسال کند هزینه ای را متحمل نمی شود و به عبارت دیگر پیامک با استفاده از ظرفیت خالی شبکه در هنگامی که کانال خالی مانده است بدون هزینه خواهد بود یعنی پیامک هنگامی که توسط مشترک ارسال می شود که خط خالی شود.
با این توضیح حال متوجه می شویم که پیامک سود خالص برای اپراتورها بوده و ارسال آن هیچ هزینه ای را برای اپراتور تلفن همراه درپی ندارد.

(به نقل از: yjc.ir)
 

 



منتظر پیام ها و نظرات شما عزیزان هستم؛ با تشکر ـ ع. دشتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط با این مطلب: تلفن همراه، ،
:: برچسب‌ها: تلفن همراه, موبایل, پیامک,

بنده نه ادیبم، نه سیاستمدار، نه اقتصاددانم و نه هیچ چیز دیگر! سوژه های خود را از منابع مختلف گلچین می کنم، به امید آن که سهمی هرچند اندک در پُر کردن اوقات گرانبهای شما عزیزان داشته باشم. امیدوارم بنده را از نظرات مفید خود محروم نسازید!