چند ترفند موبایلی

دانلود تقویم 1394 با پس زمینه گل و طبیعت زیبا برای دسکتاپ کامپیوتر

تاریخ درج مطلب: 14 / 11 / 1391

حتما برایتان پیش آمده که گاهی، وقت کافی برای پاسخگویی به تلفن همراه ندارید و یا صلاح در این است که جواب ندهید بنابراین ممکن است گوشی را خاموش کنید و یا حتی جواب ندهید و یا گوشی را قطع کنید که ممکن است طرف اگر آشنا باشد ناراحت شود، اما روشی ساده وجود دارد که با آن می توانید کاری کنید که هرزمان کسی با شما تماس گرفت با پیغام «شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمی باشد» یا «شماره مورد نظر مسدود است» و یا هر پیغام دیگری که شما می خواهید روبرو شود و شما از شر جواب دادن به زنگهای پی در پی در امان باشید...

بدین منظور در حالی که گوشی شما روشن است، کد #۰۹۴*۲۱* را وارد کنید و سپس دکمه Call (دکمه سبز رنگ) را فشار دهید. پس از چند ثانیه علامتی بر روی صفحه گوشی ظاهر می شود که به معنای فعال شدن این موضوع است. اکنون هرکس با شما تماس بگیرید با پیغام های ذکر شده برخورد میکند. برای غیرفعال کردن این قابلیت کافی است که کد #۲۱# را وارد کنید و سپس دکمه CALL را فشار دهید. حال می توانید تماسهای رسیده را دریافت کنید.

نکته:

افرادی که با موبایل با شما تماس می گیرند با پیغام Diverting نیز روبرو می شوند که چندان مشکلی پدید نمی آورد. با فعال سازی این قابلیت، هم می توانید پیامک بفرستید و هم پیامک دریافت کنید.این ترفند برروی گوشیهای نوکیا و سونی اریکسون تست شده است (همچنین این ترفند با استفاده از سیستم Diverting گوشی ها صورت می پذیرد). جالب است بدانید که این ترفند تنها بر روی مخابرات ایران تست شده است. اگر در حین نوشتن کد به Error برخورد کردید مجدد کد را وارد کنید.

 

بد نیست که چند کد دیگر هم به اینجا اضافه کنیم:

برای به دست آوردن نام صاحب خط همراه اول، با همان سیمکارت، کد: #0*123* را وارد کنید و سپس دکمه Call (کلید سبز) را فشار دهید.

۰۹۱۲۱۰۰۰۰۰۰#*۲۱* —> بعد از Send کردن این دستور، اگر کسی به شما زنگ بزند، با این جمله مواجه می شود: «دستگاه مشترک مورد نظر خاموش است» اما خود شما می توانید هم تماس بگیرید و هم پیامک دریافت کنید. با #۲۱# گوشی شما از این حالت خارج می شود.

۰۹۱۲۱۰۰۰۰۰۰#*۶۷* —> بعد از Send کردن این دستور، اگر کسی به شما زنگ بزند و شما تماس را قطع کنید، با این جمله مواجه می شود: «دستگاه مشترک مورد نظر خاموش است». با #۶۷# هم گوشی شما از این حالت خارج می شود!


تماس اضطراری با گوشی خاموش (ویژه گوشی های سونی اریکسون)

در برخی از گوشی های سونی اریکسون، قابلیت بسیار جالبی نهفته است که ما را بیشتر به یاد بنزین ذخیره شده در باک ماشین های پیشرفته می اندازد! حتماً برای شما نیز پیش آمده است که قصد گرفتن تماس یا کار ضروری دیگری با گوشی خود دارید، اما گوشی شما شارژ ندارد. در این موارد راه چاره ای که به ذهن افراد می رسد، استفاده از تلفن ثابت یا همگانی و حتی قرض گرفتن گوشی افراد دیگر است، اما اگر گوشی شما سونی اریکسون است دست نگاه دارید، چرا که گوشی شما یک شارژ مخفی دارد که در لحظات اورژانسی فریادرس شما خواهد شد. بدین منظور، پس از خاموش شدن گوشی و پس از آن که اطمینان پیدا کردید گوشی خالی از شارژ باتری، دیگر به روش معمول روشن نخواهد شد، کافی است کلید Power گوشی را به مدت 15 ثانیه نگه دارید. پس از 15 ثانیه خواهید دید که گوشی شما روشن خواهد شد! حالا می توانید یک تا دو تماس کوچک اورژانسی با گوشی خود بگیرید. البته مجدداً تأکید می کنم در برخی از گوشی های سونی اریکسون، این امکان گنجانده شده است.





منتظر پیام ها و نظرات شما عزیزان هستم؛ با تشکر ـ ع. دشتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط با این مطلب: تلفن همراه، ،
:: برچسب‌ها: تلفن همراه, موبایل, ترفند, دایورت, سونی اریکسون, ,

بنده نه ادیبم، نه سیاستمدار، نه اقتصاددانم و نه هیچ چیز دیگر! سوژه های خود را از منابع مختلف گلچین می کنم، به امید آن که سهمی هرچند اندک در پُر کردن اوقات گرانبهای شما عزیزان داشته باشم. امیدوارم بنده را از نظرات مفید خود محروم نسازید!