توبه تا چه زمانی پذیرفته می شود؟

دانلود تقویم 1394 با پس زمینه گل و طبیعت زیبا برای دسکتاپ کامپیوتر

تاریخ درج مطلب: 16 / 11 / 1391

یکی از جلوه های رحمت الهی گستردگی فرصت توبه است. توجه به این باب رحمت باعث می شود که انسان از یاس و ناامیدی نسبت به رحمت حق تعالی در امان باشد. در اینجا پاره ای از روایات در این باب نقل می شود: 
از امام صادق(ع) روایت شده که حضرت آدم به خدای متعال عرض کرد: پروردگارا شیطان را بر من مسلط کرده ای و همچون خون در وجود من جاری ساخته ای پس در قبال آن به من چیزی عطا کن. خداوند متعال فرمود: مقرر کردم که هرگاه فرزندان تو قصد کار بدی کنند تا آن را انجام نداده اند در کارنامه شان نوشته نشود، ولی هر گاه قصد کار نیکی کنند برای آنها نوشته شود و اگر انجامش دادند، برایشان ده برابر نوشته شود. عرض کرد: پروردگارا بیشترم عطا کن. خدای تعالی فرمود: مقرر کردم که هرگاه یکی از ایشان کار بدی انجام دهد، استغفار کند او را ببخشم. عرض کرد: پروردگارا بیشترم عطا کن. فرمود: باب توبه را تا زمان مرگشان برای آنها باز گذاشتم. عرض کرد: پروردگارا مرا کافی است! 

امام صادق(ع) از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل می کند که فرمود: هرکس یک سال قبل از مرگش توبه کند، خدا توبه اش را می پذیرد. سپس فرمود: یک سال زیاد است هرکس یک ماه قبل از مرگش توبه کند توبه اش پذیرفته است. سپس فرمود: یک ماه زیاد است هرکس یک هفته به مرگش مانده توبه کند توبه اش پذیرفته می شود، سپس فرمود: یک هفته زیاد است هرکس یک روز مانده توبه کند خدای متعال توبه اش را می پذیرد. سپس فرمود: یک روز زیاد است هرکس قبل از دیدن عوالم پس از دنیا توبه کند توبه اش قبول می شود. 

منبع: علم اخلاق ۲،ص ۱۸۳ (به نقل از: بیباک نیوز)

 


 


منتظر پیام ها و نظرات شما عزیزان هستم؛ با تشکر ـ ع. دشتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط با این مطلب: خانواده و جامعه، ،
:: برچسب‌ها: توبه,

بنده نه ادیبم، نه سیاستمدار، نه اقتصاددانم و نه هیچ چیز دیگر! سوژه های خود را از منابع مختلف گلچین می کنم، به امید آن که سهمی هرچند اندک در پُر کردن اوقات گرانبهای شما عزیزان داشته باشم. امیدوارم بنده را از نظرات مفید خود محروم نسازید!