راههای کاهش درد آمپول

دانلود تقویم 1394 با پس زمینه گل و طبیعت زیبا برای دسکتاپ کامپیوتر

تاریخ درج مطلب: 13 / 2 / 1393

شیوه های کاهش درد آمپول

کارشناسان به افرادی که دچار درد در ناحیه‌ی دست خود شده‌اند، به طور مثال دچار گزش و یا بریدگی در این نواحی شده‌اند، توصیه می‌کنند این عضو دردناک را در زیر یک ذره بین مشاهده نمایند.
گفتنی است، روانشناسان اعتقاد دارند «مشاهده‌ی عضو دردناک در یک ابعاد بزرگتر از حد واقعی» می‌تواند سبب تسکین درد افراد شود. بررسی‌ها نشان می‌دهند بزرگ تر شدن ناحیه‌ی درد و دیده شدن آن توسط افراد، سبب ترشح میزان بیشتری از هورمون‌ها و مواد تسکین دهنده‌ی درد از سوی مغز می‌شود. پژوهشگران این آزمایش را بر روی افراد داوطلب انجام داده و کارایی آن را اثبات نموده‌اند. پزشکان امیدوارند از این روش طبیعی و بدون عارضه، برای کمک به کاهش درد در افراد دچار جراحت و یا افرادی که دچار درد ناشی از تزریق داروهای مختلف هستند، در آینده استفاده نمایند. پزشکان معتقدند، در هنگام تحریک انسان‌ها به لحاظ ترس و یا هیجان، پوست تولید عرق بیشتر می‌کند که سبب افزایش هدایت جریان الکتریکی در بدن می‌شود ولی با دیدن ناحیه‌ی بزرگ شده‌ی دردناک، این افزایش جریان الکتریکی کاهش می‌یابد.
پیشنهاد دیگر این است که قبل از تزریق آمپول، «نفس های عمیق و آرام» بکشید؛ این کار جریان خون را در بدن زیاد می کند و از درد آمپول به مقدار زیادی کاسته می شود.
همچنین «سرفه کردن»، باعث می شود هنگامی که سوزن به بدنتان وارد می شود، کمترین میزان درد را احساس کنید.

(منبع: Yjc.ir)

 


 


منتظر پیام ها و نظرات شما عزیزان هستم؛ با تشکر ـ ع. دشتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط با این مطلب: سلامت، ،
:: برچسب‌ها: آمپول, تزریق, کاهش درد, ,

بنده نه ادیبم، نه سیاستمدار، نه اقتصاددانم و نه هیچ چیز دیگر! سوژه های خود را از منابع مختلف گلچین می کنم، به امید آن که سهمی هرچند اندک در پُر کردن اوقات گرانبهای شما عزیزان داشته باشم. امیدوارم بنده را از نظرات مفید خود محروم نسازید!