آموزش خط تحریری در 15 جلسه

دانلود تقویم 1394 با پس زمینه گل و طبیعت زیبا برای دسکتاپ کامپیوتر

تاریخ درج مطلب: 14 / 2 / 1393

آیا افراد دیگر می توانند دست خط شما را بخوانند؟ آیا به آن اندازه که لازم است قادرید سریع بنویسید؟ آیا می خواهید تاثیر خوبی روی فرد مقابلتان که نوشته تان را می خواند داشته باشید؟ دست خط شما شخصیت شما را آشکار می کند. اگر دست خط بدی داشته باشید، برای مردم خیلی سخت است که بین حروف تفاوت قائل شوند و ممکن است آنها را با هم اشتباه بگیرند. اولین کار این است که نوع نوشتن خود را تغییر دهید.
ـ آرام باشید؛ اگر در مورد دست خط و تاثیر آن برروی دیگری نگران باشید، نمی توانید خوب بنویسید
ـ یک میز و زیردستی راحت انتخاب کنید
ـ روی نحوه خودکار بدست گرفتن و نحوه نشستن خود هنگام نوشتن دقت کنید؛ خودکار را به گونه ای که در دستتان راحت باشد بگیرید. خودکار را بین انگشت شست و اشاره به گونه ای بگیرید که خودکار به هیچکدام از آنها فشاری نیاورده و کاملا در دستان شما راحت باشد.

نحوه صحیح به دست گرفتن قلم

نحوه صحیح به دست گرفتن قلم

فشار بر قلم در خط تحریری کاملا طبیعی است. در ابتدا وقتی می نویسید، ضخامت همه نوشته ها به یک صورت است اما در طول زمان، یاد خواهید گرفت که فشار قلم در هر نوشته تنظیم شود و ضخامت های مناسب در جای جای کلمات ایجاد کنید که زیبایی دو چندانی به خط شما خواهد بخشید. به آرامی و با اطمینان خاطر و انگیزه کافی شروع به نوشتن کنید؛ عجله و عدم انگیزه کافی، موجب رها کردن تمرینها در میانه کار خواهد شد.
فایل های زیر را دانلود کرده، در چند نسخه تکثیر کنید و با رونویسی از روی آنها و تکرار روزانه، می توانید به هدف خود نائل شوید! دقت کنید که آموزه های خود را به تدریج وارد نوشتن های روزانه خود کنید و پس از تسلط بر نحوه تحریر هر حرف و کلمه، آن را جایگزین خط قبلی خود کنید
تا به مرور زمان، خط شما زیبا و اصولی شود.

مقدمه و دستورالعمل
درس اول
درس دوم
درس سوم
درس چهـارم
درس پنجـــم
درس ششم
درس هفتــم
درس هشتم
درس نهــــم
درس دهـــم
درس یازدهم
درس دوازدهم
درس سیزدهم
درس چهاردهم
درس پانزدهم

(منبع: هنرآباد)

 

 


 


منتظر پیام ها و نظرات شما عزیزان هستم؛ با تشکر ـ ع. دشتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط با این مطلب: فرهنگ و ادب، ،
:: برچسب‌ها: خوشنویسی, سرمشق خط تحریری,

بنده نه ادیبم، نه سیاستمدار، نه اقتصاددانم و نه هیچ چیز دیگر! سوژه های خود را از منابع مختلف گلچین می کنم، به امید آن که سهمی هرچند اندک در پُر کردن اوقات گرانبهای شما عزیزان داشته باشم. امیدوارم بنده را از نظرات مفید خود محروم نسازید!