جایگزینی برای قرص خواب

دانلود تقویم 1394 با پس زمینه گل و طبیعت زیبا برای دسکتاپ کامپیوتر

تاریخ درج مطلب: 20 / 2 / 1393

میوه جایگزین قرص خواب

متخصصان آمریکایی دریافتند نوشیدن روزانه دو وعده آب آلبالو ترش‌مزه در صبح و عصر برای مدت دو هفته، مدت زمان خواب افراد مسن مبتلا به بی‌خوابی را تا ۹۰ دقیقه در هر شبانه روز افزایش می‌دهد.
بی‌خوابی مشکل شایعی در میان افراد بزرگسال است که حدود ۲۳ تا ۳۴ درصد از جمعیت افراد ۶۵ سال و مسن‌تر را درگیر می‌کند. بی‌خوابی می‌تواند برای برخی افراد آزاردهنده باشد اما بی‌خوابی‌های طولانی‌مدت، تاثیر منفی و جدی بر سلامت بدن می‌گذارد. همچنین بی‌خوابی با شیوع بیشتر دردهای مزمن،‌ ابتلا به فشار خون بالا، دیابت نوع ۲ و افت عملکرد شناختی یا زوال عقلی مرتبط است.
یکی از محققان این مطالعه گفت: افراد جوان مبتلا به بی‌خوابی برای رفع این مشکل به قرص‌های خواب روی می‌آورند اما برای افراد مسن این داروها خطر زمین خوردن را در آنان چهار برابر می‌سازد که به شکستگی لگن و مرگ زودرس منجر می‌شود. در این بررسی از هفت فرد بزرگسال با متوسط سن ۶۸ سال که از بی‌خوابی رنج می‌بردند، درخواست شد مدت دو هفته و روزی دو بار آب‌آلبالو بنوشند. این متخصصان دریافتند شرکت‌کنندگان هنگامی‌ که از آب‌آلبالو مصرف کرده بودند، هر شب یک ساعت بیشتر از مواقع دیگر می‌توانستند بخوابند.
آلبالوی ترش، منبع طبیعی از هورمون ملاتونین است که به تنظیم چرخه خواب - بیداری کمک می‌کند.

(منبع: افکارنیوز)

 

 


 


منتظر پیام ها و نظرات شما عزیزان هستم؛ با تشکر ـ ع. دشتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط با این مطلب: سلامت، ،
:: برچسب‌ها: قرص خواب, بی خوابی, آلبالو,

بنده نه ادیبم، نه سیاستمدار، نه اقتصاددانم و نه هیچ چیز دیگر! سوژه های خود را از منابع مختلف گلچین می کنم، به امید آن که سهمی هرچند اندک در پُر کردن اوقات گرانبهای شما عزیزان داشته باشم. امیدوارم بنده را از نظرات مفید خود محروم نسازید!