12 روش براي افزايش سرعت اينترنت

دانلود تقویم 1394 با پس زمینه گل و طبیعت زیبا برای دسکتاپ کامپیوتر

تاریخ درج مطلب: 25 / 11 / 1391
راههای افزایش سرعت اینترنت

لابد شما هم از سرويس هاي مختلفي مثل Adsl یا Wimax ،Wi-fi ،Wirless ،Dial-up براي اتصال به شبکه جهاني اينترنت استفاده مي کنيد. اما آيا تا به حال به اين موضوع فکر کرده ايد هزينه اي که بابت اينترنت خود مي پردازيد با سرعت و کيفيت داده شده از طرف Isp (شرکت خدمات دهنده) شما همخواني دارد يا خير؟
اگر با کندي و پايين بودن سرعت اينترنت خود روبرو هستيد و به دنبال راهکاري براي افزايش سرعت اينترنت مي گرديد، راهکارهای ذیل را مدّنظر قرار دهید.
چگونه سرعت اينترنت خود را تست کنيم؟

اولين کاري که شما براي تست سرعت اينترنت نياز داريد اين است که پس از نصب برنامه Flash Player به سايت معروف SpeedTest.net مراجعه و گزينه Begin Test را کليک کنيد تا سايت بتواند کانکشن و سرعت دانلود و آپلود شما و اينکه از چه Isp اکانت داريد را سنجيده و نمايش دهد. البته هنگام کانکت شدن به سايت مربوطه سعي کنيد که بدون پروکسي و Vpn به آن وارد شويد تا اطلاعات درست تري را به شما نمايش دهد.


حال مي رسيم به بحث رعايت برخي نکات براي رسيدن به حداکثر سرعت اینترنت:

 

1- بررسي ويندوز و دسکتاپ

گاهي اوقات ويروس ها با رخنه به درون ويندوز شما مي توانند موجب اختلال در عملکرد اينترنت شوند. ويروس ها براي دريافت و ارسال اطلاعات از پهناي باند اينترنت شما استفاده مي کنند و اگر شما با يک آنتي ويروس خوب و مناسب، ويروس ها و تروجان هاي مخرب را نابود و پاک کنيد، مطمئن باشيد يک راه موثر را در جهت بهبود عملکرد اينترنت خود انجام داده ايد.

 

2- استفاده نکردن از تلفن بي سيم

من به شخصه، مدتي بود که تلفن خانه را به بي سيم تغيير داده بودم و از آن موقع اختلالاتي مانند قطعي و کند شدن سرعت اينترنت رخ داد. البته برخي با اين نقطه نظر که تلفن هاي بي سيم مي توانند موجب اختلالاتي در اينترنت شوند مخالفند ولي من با جدا کردن تلفن بي سيم و جايگزيني آن با يک تلفن معمولي و حتي استفاده نکردن از تلفن برروي خط متصل به اينترنت، توانستم سرعت و قطعي اينترنت خود را بهبود ببخشم.

 

3- اتصال کابل به روزتر اترنت

فناوري Wi-Fi خوب است اما يک ارتباط بي سيم است و بيشتر براي مواقع ضروري مثل استفاده در اماکن عمومي و تلفن هاي همراه کاربرد دارد. پس سعي کنيد که اگر در خانه يا محل کار خود از يک مودم Adsl خوب بهره مي بريد، ارتباط و اتصال اينترنت را از طريق کابل Ethernet به سيستم خود وصل کنيد تا از پايداري بيشتري برخوردار شويد.

 

4- بررسي وسايل خارجي

ممکن است شما نیز از وسایلی همچون آيفون، آي پد، تلفن هاي همراه و ديگر وسايل الکترونيکي در کامپيوتر خود استفاده و اتصال ايجاد کرده باشيد. اگر اين چنين است و در هنگام استفاده از اينترنت به هيچ کدام از اين وسايل نياز نداريد، سعي کنيد همه را از رايانه خود جدا کرده و اتصالات را قطع کنيد تا اين وسايل باعث تداخل و استفاده همزمان از اينترنت نشوند. شما مي توانيد از طریق بخش تنظيمات سیستم، گزينه Wireless يا WiFi را غيرفعال کنيد. همچنين هنگام دانلود يا آپلود سعي نماييد از باز کردن صفحات وب و استفاده از اينترنت نيز پرهيز کنيد تا روي سرعت شما تاثيري نداشته باشد.

 

5- کيفيت سيم و کابل ها

طول کابل و نوع سيم به کار رفته براي اتصال تلفن به مودم، خیلی مهم است. هرقدر طول سيم کمتر و کيفيت آن بهتر و نوع پريز تلفن و خطوط کابلي داخل ساختمان بهتر و جديدتر باشند، در سرعت اينترنت تاثير بهتري خواهند داشت. سعي کنيد از کابل هاي يک تکه براي سيستم تلفن استفاده کنيد.

 

6- خاموش و روشن کردن مودم

خاموش کردن مودم براي چند دقيقه در روز و همچنين ريست و تنظيم کردن دوباره تنظيمات مودم مي تواند اثربخشي بهتري هنگام اتصال به اينترنت براي شما در پي داشته باشد.

 

7- مرورگر هاي مورد استفاده

در حال حاضر بازار مرورگرها بسيار گرم است و فعلا هم مرورگرهاي کروم، فايرفاکس، اينترنت اکسپلورر، اپرا و غيره در بين کاربران محبوب و مورد استفاده هستند. اگر از مرورگر خاصي مثل کروم که بسيار سريع است و يا فايرفاکس که با افزونه هاي زيادش بسيار محبوب است، در ويندوز خود استفاده مي کنيد، سعي کنيد از تعداد افزونه هاي کمتر و ضروري تري در آنها بهره بگيريد، زيرا افزونه هاي زيادتر موجب کندي باز شدن مرورگرها و همچنين سرعت اينترنت شما خواهند شد.

 

8- استفاده از يک نرم افزار دانلود

يکي از بهترين راههاي دانلود فايل ها و افزايش سرعت هنگام دانلود، استفاده از برنامه هاي دانلود مانند ”Free Download Manager” يا ”Internet Download Manager” است. با استفاده از اين برنامه ها مطمئن باشيد دانلود و سرعت شما هم بيشتر خواهد بود.

 

9- غيرفعال کردن تبليغات سايت ها

تبليغات موجود در سایت ها، هنگام لود صفحات وب موجب ديرتر باز شدن و بارگذاري سايت ها خواهند شد و پهناي باند بيشتري از اينترنت شما را مصرف خواهند کرد. براي غيرفعال کردن آنها مي توانيد از افزونه هاي مرتبط مانند Adblock Plus براي مرورگرتان استفاده کنيد.

 

10- استفاده از DNS عمومي گوگل

شما مي توانيد با استفاده از DNS گوگل با سرعت بيشتري به اينترنت متصل شويد. البته يک آموزش خوب از سايت تورتک با نام ”استفاده از DNS عمومي گوگل” منتشر شده که مي توانيد از آن مطلب براي استفاده از DNS بهره کافي ببريد.

 

11- غيرفعال کردن آپديت ها

اگر از آنتي ويروس در سيستم خود بهره می بريد، آپديت شدن خودکار را در آنها غيرفعال کنيد تا به صورت مخفي و بدون اطلاع شما از پهناي باند اينترنت استفاده نکرده و در مواقع ضروري و براي آپديت هاي جديد به صورت دستي آنها را آپديت کنيد. اين موارد براي نرم افزارهاي ديگر و حتي آپديت ويندوز نيز صدق مي کند.

 

12- برطرف کردن نويز و قطعي

اگر از مودم Adsl استفاده می کنید، براي استفاده همزمان اينترنت و تلفن از يک Splitter بهره ببريد. وجود اسپليتر بين مودم و تلفن، باعث بهبود عملکرد هر دو دستگاه و برطرف شدن نويز روي خط تلفن و قطعي هاي پي در پي هنگام صحبت با تلفن خواهد شد.

(برگرفته از سایت: kanoon.ir)
 

 

 


منتظر پیام ها و نظرات شما عزیزان هستم؛ با تشکر ـ ع. دشتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط با این مطلب: رایانه، ،
:: برچسب‌ها: سرعت اینترنت, مودم, اسپلیتر,

بنده نه ادیبم، نه سیاستمدار، نه اقتصاددانم و نه هیچ چیز دیگر! سوژه های خود را از منابع مختلف گلچین می کنم، به امید آن که سهمی هرچند اندک در پُر کردن اوقات گرانبهای شما عزیزان داشته باشم. امیدوارم بنده را از نظرات مفید خود محروم نسازید!