آلوده ترین های دنیا!

دانلود تقویم 1394 با پس زمینه گل و طبیعت زیبا برای دسکتاپ کامپیوتر

تاریخ درج مطلب: 5 / 2 / 1392

درخصوص آلوده ترین اشیاء موجود در اطراف ما موارد بسیاری نام برده می شود که می توانند باعث انتقال میکروبها، بیماریها و آلودگی از فردی به فرد دیگر شوند و لذا ما باید در برخورد و تماس با آنها دقت بیشتری بخرج دهیم. این مجموعه میكروب‌ها می‌توانند موجب بروز بیماری‌های پوستی و آلرژی در انسان شوند و با نفوذ به بینی و دهان و چشم‌ها، میزان حساسیت را تشدید كنند. در بسیاری از موارد، آنها به سیستم ایمنی و دفاعی بدن آسیب می‌زنند و حتی می‌توانند كشنده باشند. با توجه به اینکه ما ناچار به استفاده از این وسائل و ابزار و ناتوان از ممانعت از آلوده شدن آنها می باشیم، با رعایت برخی مسائل بهداشتی ساده مثل شستن مکرر دستها بخصوص قبل از خوردن میوه، غذا و... می توانیم از ورود میکروبهای بیماری زا به بدن خود جلوگیری کنیم.

آلوده ترین اشیاء اطراف ما ـ صفحه کلید ـ بالشت و متکا ـ گوشی موبایل ـ کنترل تلویزیون ـ کلید برق

1ـ کنترل تلویزیون
2ـ کلیدهای برق
این دو، به خصوص در مکانهای عمومی همچون هتلها، رستورانها و... جزو آلوده ترین اشیاء در دسترس افراد می باشند
3ـ صفحه کلید رایانه
4- گوشی تلفن همراه
گوشی تلفن همراه به دلیل دست به دست گشتن بین افراد، تماس با نقاط آلوده ای همچون میز و دیگر وسایل کار و استفاده از آن در جاهای غیربهداشتی همچون تعمیرگاه خودرو، سرویس کاران گوشی تلفن و... می تواند عامل مهمی در جذب و انتقال میکروبها باشد.
5- متکا و بالشت
تحقیقات نشان می دهد لایه رویی و داخلی متکا و بالشت، محل زیست و رشد بسیاری از میکروبها می باشد بخصوص متکا و بالشتهایی که مورد استفاده افراد مختلف قرار می گیرند. با تعویض پنبه و شستشوی مداوم لایه رویی متکا و بالشتها می توان مانع از رشد و انتقال میکروبها از این طریق شد.
6- دستگاههای خودپرداز بانکها
این دستگاهها به دلیل استفاده عمومی از آنها (که بعضاً ممکن است دارای امراض واگیر باشند)، جزو آلوده ترین اشیاء مورد استفاده ما می باشند که به گفته برخی محققان، آلودگی و میزان میکروبهای موجود برروی آنها از سنگ توالت نیز بیشتر است!

 



منتظر پیام ها و نظرات شما عزیزان هستم؛ با تشکر ـ ع. دشتی

نظرات شما عزیزان:

ساعت13:07---7 ارديبهشت 1392
الحق و الانصاف اینو راست میگی. موافقم

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط با این مطلب: سلامت، ،
:: برچسب‌ها: اشیاء آلوده, صفحه کلید, کنترل تلویزیون, کلید برق, بالشت و متکا, دستگاه خودپرداز,

بنده نه ادیبم، نه سیاستمدار، نه اقتصاددانم و نه هیچ چیز دیگر! سوژه های خود را از منابع مختلف گلچین می کنم، به امید آن که سهمی هرچند اندک در پُر کردن اوقات گرانبهای شما عزیزان داشته باشم. امیدوارم بنده را از نظرات مفید خود محروم نسازید!